국제기구 교육동향

  • HOME
  • 해외교육동향
  • 해외교육동향
  • 국제기구 교육동향

[UNESCO] 2022년 3월 주요 동향(2)

발행일
2022.03.23

UNESCO


[주요뉴스]

"Higher Education" and UNESCO sign a Letter of Intent (2022.3.17.)

 -> 고등교육과학연구부와 유네스코, 협약 체결


○ What you need to know about UNESCO’s Happy Schools Project (2022.3.15.)

 -> 유네스코의 행복한 학교 프로젝트에 대해 알아야 할 사항



[주요발간물]

 Stories from the classroom: how learners with disabilities can promote safe and inclusive education - A citizen reporting research collaboration between Leonard Cheshire and UNESCO on the theme of school violence and bullying (2022)

 -> 교실이야기: 장애를 가진 학습자가 안전하고 포괄적인 교육을 촉진하는 방법 - 학교폭력과 괴롭힘을 주제로 한 레오나드 체셔와 유네스코의 연구협력을 보고하는 시민


○ Responses to educational disruption survey: user guide for the international database (2022)

 -> 교육중단 설문조사: 국제적 데이타베이스 사용자 가이드

○ The impact of the COVID-19 pandemic on education: international evidence from the Responses to Educational Disruption Survey (2022)

  -> COVID-19 대유행이 교육에 미치는 영향: 교육 중단에 대한 응답 조사의 국제적 증거 


* 원문 제목을 클릭하시면 해당 페이지로 이동합니다.